vineri, 21 iulie 2017

Vyoralová zaskočila na rozohrávke a zožala veľkú pochvalu

Tréner Lubor Blažek si dokonca vie predstaviť, že jej budúcnosť je práve na rozohrávke. "Musím Terezu pochváliť. Odohrala výborný zápas. Bolo by ideálne, keby nám z nej rástol ďalší rozohrávač a ja myslím, že aj rastie, "povedal Blažek po zápase českým novinárom. "Rozohrávač musí mať herné myslenie a to sa v tréningoch ťažko učí. Sú hráči, ktorí majú veľmi dobré technické schopnosti, ale nemajú cit pre prihrávku, nevie predvídať pohyb spoluhráčov. A to ona má.Jej gény sa na tom určite podieľa, "pripomenul Blažek basketbalovú rodinu Vyoralových.

Otec Vladimír má striebornú medailu z ME 1985, brat Tomáš sa v Děčíne zaradil medzi najväčšie hviezdy českej ligy a ako rozohrávač bude bojovať o nomináciu do českej reprezentácie na septembro vé majstrovstvá Európy.

To Tereza už má za sebou majstrovstvá sveta a štartuje na druhom európskom šampionáte. K tomu má euroligový titul s USK. Teraz by tieto skúsenosti mohla začať využívať na rozohrávke pravidelne, keď na tomto poste trénuje aj v USK po boku hviezdnej Laii Palauové.

"Keď na tréningoch hrám na Laiu, tak som si verila aj na Dumercovou.Bola to škola, ale snáď som obstála, "povedala Vyoralová. "Som rada za každú takú skúsenosť," dodala.

Kým doteraz v reprezentácii aj v klube hrala skôr epizódnu rolu a zbierala skúsenosti, teraz na turnaji v Rumunsku patrí do hlavnej rotácie a získava stále viac minút. Proti Francúzsku ich bolo pätnásť. "Pre mňa bolo už v príprave veľkým prekvapením, koľko som dostala priestoru. Aj takéto zadosťučinenie za to, že som makala celú sezónu a niekde sa to prejavilo. Podľa mňa som sa aj zlepšila po mentálnej stránke a v rýchlosti riešenia situácií. Musím ísť na 150 percent, aby som sa proti špičkovým hráčkam v USK dokázala presadiť.Teraz z toho ťaží, "vyhlásila Vyoralová.

Počas zápasu s Francúzskom verila, že by sa mohlo podariť prekvapenie. "Keď sme v druhej štvrtine zlepšili obranu a trafovali sme sa, tak som si hovorila, že by sme ich mohli poraziť, ale ony zabrali na iný level. Na konci sme sa síce približovali, ale ony vždy potom dali nejaký ďalší kôš, "ľutovala.

Verí však, že vydarený zápas zdvihne sebavedomie celého tímu. "Takýto zápas sme potrebovali. Prvý zápas bol zlý, v tom druhom sme sa zdvihli a dnes sme ukázali, že môžeme hrať aj s tými najlepšími. Len musíme zlepšiť obranu, keď sme dali veľa bodov, čo u nás nie je obvyklé, "hodnotila.

Teraz je potrebné zvládnuť pondelkový zápas s Rumunskom a zabezpečiť si postup zo skupiny. "Snáď Rumunky prejdeme.Zregenerujeme, máme jeden tréning, všetci na bité energiou a s Rumunskom to bude o všetko. Musíme vyhrať, musíme sa na ne pripraviť a snáď je porazíme, "dodala Vyoralová.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu